Bereik de juiste doelgroep via een Hashtag Onderzoek

De kracht van Instagram schuilt voor een groot stuk achter de juiste hashtags. Helaas lopen veel bedrijven bereik en omzet mis omdat ze te weinig of de verkeerde hashtags gebruiken. Met 60 hashtags op maat van jouw bedrijf bereik je niet alleen meer maar ook de juiste mensen.

Klaar om nieuwe klanten te bereiken?

Meer dan 80% van de gebruikers zoekt op Instagram naar producten of diensten om te kopen. En zoeken op Instagram, dat doe je via hashtags. Wil je graag gevonden worden met jouw bedrijf dan zul je uiteraard de juiste hashtags moeten gebruiken.

 

Tijdens een Instagram hashtag onderzoek achterhaal ik welke hashtags jouw doelgroep gebruikt op Instagram. Als jouw doelgroep Nederlandstalig is dan focus ik mij op Nederlandstalige hashtags. Zo bereik je de juiste mensen en elke post die je plaatst geeft je kansen om te verkopen.

 

Je krijgt minstens 60 hashtags aangeleverd, zo kan je telkens de beste hashtags kiezen, passend bij het onderwerp van je post. Bovendien leer je ook hoe je hashtags combineert voor meer zichtbaarheid en krijg je hashtags die je zelf kan volgen om rechtstreeks het gesprek aan te gaan met jouw mogelijke klanten.

Instagram hashtag onderzoek

Voor wie is een hashtag onderzoek geschikt?

• als je weinig mensen bereikt op Instagram, ondanks alle moeite die je ervoor doet

• als je wel veel mensen bereikt maar niet de juiste doelgroep van mogelijke klanten

• voor iedereen die telkens pas een aantal hashtags bedenkt bij het plaatsen van een post

• als je vooral bekende, Engelstalige hashtags gebruikt zoals #business of #entrepreneur

• als je nood hebt aan een lijstje met hashtags die altijd werken

Wat krijg je wanneer je een hashtag onderzoek laat doen?

• 60 hashtags op maat van jouw bedrijf om te gebruiken in jouw posts

• locatiehashtags indien je een plaatselijke onderneming hebt

hashtags die je zelf kan volgen om rechtstreeks te connecteren met jouw doelgroep

strategisch advies om het jouw hashtags op de juiste manier te gebruiken

Instagram Hashtag onderzoek